Alle tegels en beton is uit zijn patroon gehaald in de achtertuin, heb nu een overschot aan tegels..en beton. Voor de mussen is het een paradijs.. los zand..en onkruid😄.
In de voortuin heb ik een hek staan.. met planken die helemaal dicht zit. Er is iemand geweest die het nodig vond om er een trap tegenaan te geven, nu zitten er planken los en nog meer ellende.
In de voortuin lagen ook tegels, deze zijn eruit gehaald en heb deze als metselmuur gebruikt om voor de planken te zetten, om meer schade te voorkomen en de tegels weg te werken. Daarop staan bloembakken met snelgroeiende klimop of dergelijke.
Het is een bewuste rommelige tuin.. voor de mussen die hun nesten in me huis hebben.
Tegen de planken heb ik vanalles opgehangen voor de dieren. Een vlinderhuis, een bijenhotel, drinkschaal voor vogels,schaal voor eten en nu voor meelwormen😬.. goed voor de jonge musjes, drinkstation voor bijen en insecten. In een hoekje liggen stenen en nog 2 bloempotten vol met water en er is een egelhuis ( er woont een egel in)
De planten die er zijn trekken bijen en insecten en vlinders aan..
Zo bouw ik een paradijs voor de huismus en andere dieren.
Ik heb zilver raamfolie op de ramen zitten. Dit scheelt in de temperatuur binnen. ( een aanrader)
Kan je naar buiten kijken, alleen niet naar binnen.
Zo genieten van de vogels in me tuin. Het gedrag bestuderen.
Ik heb voor het raam dat ding hangen(opgerold) en in de winter deed die goed werk, nu in de zomer ook. Heb ik dat ding uitgerold en voor me raam hangen komt er niks geen warme lucht doorheen. Dus koel in huis. Zo koel dat ik geen ventilator nodig heb. En mocht het nodig zijn.. heb ik mij goed voorbereid met Temu artikelen😀
Nog een paar dagen en dan gaat de nieuwe wet in voor temu pakketten.
30 juni zal mijn laatste grote bestelling zijn...
Heb daarmee een paradijs gecreeërd voor me zoon, mijzelf en de dieren om me heen.
Aan mij gaan julie niet verdienen😄
Dan kijk ik naar buiten.. staan er 19 huizen om me heen.. en niemand die een bakje water neerzet voor vogels en andere dieren in deze warmte..
Maar wel zeuren om het klimaat.
Ja daar doe je zelf aan mee om het naar de klote te helpen..
Weet dat we allen aan elkaar zijn verbonden. Als het dierenrijk uitsterft is het zelfmoord voor de mensheid
Denk eens aan het dierenrijk..!!!!!
Of moeten die eerst een commando krijgen van de media
Wat een schapen😄
We krijgen weer een lammetje in de buurt.. de tolk draagt het.